바로가기 메뉴
본문 바로가기
대메뉴 바로가기

국제거래 피해 예방과 해결 국제거래 소비자포털이 함께 합니다.

이의제기 템플릿

쇼핑몰 이의제기 템플릿

피해 유형별 영문 이메일 샘플을 다운받아 보실 수 있습니다.

배송지연

지연 배송에 대한 문의

귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. (선택)트레킹넘버는 oooo이고 배송상태는 ‘oooo’으로 나와있다. 아직 물건을 받지 못했는데 언제쯤 받을 수 있는지 궁금하다.

I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. (Optional) The tracking number is _____________, and the delivery status is shown as _______________. As of this writing, however, I have yet to receive the article. I wonder when I will receive it.

배송지연으로 인한 환불 요구

귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. (선택)트레킹넘버는 oooo이고 배송상태는 ‘oooo’으로 나와있다. 배송이 예상보다 늦어져 이제 그 물건은 필요치 않으니 환불해주기 바란다.

I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. (Optional) The tracking number is _____________, and the delivery status is shown as _______________. Since I am no longer interested in the article as its delivery has been delayed for too long, I hereby request for a refund.