이의제기 템플릿
피해 유형별 영문 이메일 샘플을 다운받아 보실 수 있습니다.
- 배송지연
- 오배송
- 제품하자/파손
- 발송 전
- 계약해제(환불요청)
- 결제 관련
- 프로모션, 할인 등
- AS관련
- 배송
- 반품
- 분실
- 항공권
- 사기의심
- 호텔예약
- 구글플레이 환불
- 정기구독 해지
- 무료체험 관련
- 코로나19 관련(항공권 환불)
- 코로나19 관련(호텔 환불)
- 코로나19 (EU소재 항공사 민원)
- 코로나19 (바우처 제공 거부)
- 코로나19 (바우처 이용 불가)
- 팬퍼시픽항공 민원접수 절차
배송지연
지연 배송에 대한 문의
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. (선택)트레킹넘버는 oooo이고 배송상태는 ‘oooo’으로 나와있다. 아직 물건을 받지 못했는데 언제쯤 받을 수 있는지 궁금하다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. (Optional) The tracking number is _____________, and the delivery status is shown as _______________. As of this writing, however, I have yet to receive the article. I wonder when I will receive it.
배송지연으로 인한 환불 요구
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. (선택)트레킹넘버는 oooo이고 배송상태는 ‘oooo’으로 나와있다. 배송이 예상보다 늦어져 이제 그 물건은 필요치 않으니 환불해주기 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. (Optional) The tracking number is _____________, and the delivery status is shown as _______________. Since I am no longer interested in the article as its delivery has been delayed for too long, I hereby request for a refund.
오배송
사이즈(신발, 옷 등)
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 받아서 확인해보니 ooo제품의 사이즈가 잘못 배송되었다. 나는 o사이즈를 주문했지만, 도착한 물건은 o사이즈이다. 반품을 하고 싶으니 무료 리턴 레이블(prepaid return label)을 보내달라.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. Note, however, that size __ has been delivered even though I ordered size__. Please provide me with a prepaid return label for its return.
다른 제품이 배송됨
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 배송된 물건을 확인해보니 내가 주문한 ooo이 아닌 다른 것이 배송됐다. 어떻게 처리해야할지 절차를 알려달라.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. Note, however, that a wrong item has been delivered. Please let me know how to handle this wrong shipment.
부품 또는 일부 상품 누락
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 1. 주문한 제품은 총 o종 이었지만 배송된 것은 o개가 빠진 o개였다. 누락된 제품은 (환급처리/빠른배송) 바란다. 2. 주문한 ooo의 부품 중 o이 누락되어 오지 않았다. (환급처리/추가로 배송)바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. 1. Though I ordered a total of __ items, only __ items have been delivered, meaning __ is(are) missing. I hereby request for refund/prompt delivery of the missing items. 2. ______ out of the ______ parts ordered have not arrived. I hereby request for refund/additional delivery.
제품하자/파손
파손으로 내용물 흘러나옴
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 포장을 개봉해보니 주문한 o의 내용물이 흘러나와 있다(사진첨부). (흘러나온 내용물 때문에 함께 포장된 제품도 손상되었다.) 사용할 수 없으니 환급 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. Note, however, that the content of the _____ I ordered leaked when I opened the package (photo attached) (The packed product was also damaged by the leaked content). I hereby request for a refund since the item has been rendered unusable.
오염(신발, 옷 등)
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 배송받은 o을 확인해보니 의류의 앞/뒤/옆/안쪽에 얼룩이 묻어있다. (해당제품 사진을 첨부하니) 조치 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. Note, however, that the delivered garment has stains on the front/rear/side/inside. I hereby request for your prompt action (photos of the product attached).
제품불량(가전 등)
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 사용하려고 보니 (파손/흠집/작동이 되지 않음)이 확인되었다. 조치바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. Note, however, that I found the delivered product to be damaged/defective/non-operating. I hereby request for your speedy corrective action.
발송 전
부분취소
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 그 중 o제품은 잘못 주문한 것으로 그 제품만 취소를 하고 싶다. 배송 전이니 부분취소를 부탁한다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. I would like to cancel in part my order for the product ________ since it was erroneously ordered. I hereby request for partial cancellation since the product has not yet been delivered/shipped.
주소수정
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 주소를 잘못 기록해서 주소를 수정하고 싶다. 수정할 주소 : ooo확인, 수정 후 피드백 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. I would like to correct the wrong address entered on the order: _____________________Kindly confirm after correcting the address as follows: ________________
계약해제(환불요청)
반송 후 환불 요청
귀하의 쇼핑몰에서 o월 o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 그 중 ooo를 o월 o일에 ooo 배송업체를 통해서 반품했다.(트레킹넘버 : ooo) 귀 쇼핑몰에 해당 제품이 도착한 것으로 조회되니 확인 후 환급 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. I returned the item _________ to you through delivery company ____________ on ____________ (date) (tracking number: ____________). I hereby request for a refund since, upon checking online, I learned that the item has arrived at your shopping mall.
결제 관련
결제 오류 등 확인
귀하의 쇼핑몰에서 ooo제품을 주문하고, oo달러를 결제하였는데, 결제된 내역을 보니 금액이 oo달러로 다르게 확인된다. 결제가 제대로 되었는지 확인부탁한다.
I paid US$_________ for my order of your product _________ through your shopping mall. Note, however, that your record shows that a wrong amount, US$________, has been paid. Please check/confirm if payment has been duly made.
중복 결제
귀하의 쇼핑몰에서 ooo제품을 주문하고, oo달러를 결제하였는데, 신용카드 매출을 확인해보니 중복 결제가 된 것 같다. 확인하고 한 건은 결제 취소를 해주기 바란다.
I paid US$_________ for my order of your product _________ through your shopping mall. Note, however, that my credit card bill shows duplicate payments. Kindly check this issue and cancel one payment.
표시된 금액과 다른 청구 금액 해명/환불 요청
O년 O월 O일 귀사의 사이트에서 OO 상품을 주문했다. 주문 당시, 해당 상품의 가격이 OOO로 표시되어 있었으나, 본인의 신용카드에 최종 청구된 금액은 OOO였다. 본인은 추가된 금액에 대하여 사전에 통보 받지 못했을 뿐 아니라, 최초 표시된 금액과 다른 상품 가격에 대하여 동의한 적도 없다. 정확한 상품 가격 정보를 제공하지 않은 귀사의 귀책 사유가 명백한 바, 본인은 귀사가 이에 대해 해명해 줄 것을 요구하며, 해당 계약의 취소 및 결제 대금 전액의 조속한 환불을 요청한다.
On (주문일), I placed an order for (상품 이름) via your online platform. When placing said order, I was notified of product price of (표시된 상품 가격). In fact, however, (청구된 금액) has been charged onto my credit card ultimately for said order. I have never been informed of additional charges or fees nor consented to pay for the price of (청구된 금액) which was different from the one posted at the outset. I believe this has been solely caused by your company’s faults or negligence. Hence I strongly demand your fine company to cancel the subject transaction and make a full refund of (청구 금액) for the troubled order. Your prompt action will be highly appreciated. Regards,
프로모션, 할인 등
프로모션, 할인 등
귀하의 쇼핑몰에서 ooo제품을 주문하려 한다. 내가 알기로는 프로모션 코드 : ooooo이 적용되는 상품으로 알고 있는데, 적용이 되지 않는다. 확인 바란다.
I plan to order your product ___________ through your shopping mall. I understand that promotion code _________ is applicable to this product, but I cannot apply it to my order. Please check/confirm.
무료배송, 할인카드 적용불가
귀하의 쇼핑몰에서 ooo제품을 주문하려 한다. 이 제품은 oo카드의 무료배송에 해당이 된다고 알고 있는데 배송비 할인이 적용되지 않으니 확인부탁한다.
I plan to order your product ___________ through your shopping mall. I understand that free delivery is applicable to this product under credit card ___________, but it apparently is not. Kindly check/confirm.
AS관련
국내 AS 가능 여부
귀하의 쇼핑몰에서 o년o월o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 사용 중 고장났는데 한국에서 AS를 받을 수 있는지, 받을 수 있는 방법을 알려주기 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. The product has been broken a few days ago and I'd like to have a repair service in Korea. Please instruct me how to do it.
보증기한
귀하의 쇼핑몰에서 ooo제품을 구입하려고 한다. 품질 보증 기한이 어떻게 되는지 궁금하다. (품질보증 권한의 종류, 구입가능 여부가 궁금하다)
Before placing an order for ___________ through your shopping mall, I’d like to know your warranty policy, including duration, types and purchasing options of warranty service. Please let me have such information.
품질, 성능 문제 교환
귀하의 쇼핑몰에서 o년o월o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 주문한 제품의 품질/성능 상의 문제로 인해 새 제품 교환을 원한다. 교환 절차를 알려주기 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. Due to poor quality and product defect, however, I’d like to exchange for a new item. Please advise me how to exchange.
배송
배송정보 문의
귀하의 쇼핑몰에서 o년o월o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 배송 상태를 확인하고 싶은데, 트레킹넘버를 알려주기 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. Please provide tracking info of my shipment.
다른 주소지로 배송
귀하의 쇼핑몰에서 o년o월o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 현재 주문내역에서는‘배송완료’로 뜨는데 배송 받지 못하였다. 트레킹넘버로 배송사에 조회해본 바 다른 주소지로 배송되었다. 해당 제품 재배송 바란다. (수령인 서명은 알지 못하는 사람이다)
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. While the order page shows my package has been delivered, I have never received the product. The tracking number confirms the package has been delivered to a wrong address. I have no idea who took the package. Please resend the product ordered immediately.
반품
반품 주소문의
귀하의 쇼핑몰에서 o년o월o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. o월o일 제품을 배송 받았는데 파손되어있다. 교환하려하는데 반품 주소를 알려달라(리턴 레이블을 발행해 달라).
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. I received the package on _________ but the product was broken/damaged. I’d like to exchange for a new item. Please let me know the return shipping address with prepaid return shipping label.
반품 배송비 부담문의
귀하의 쇼핑몰에서 o년o월o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. o월o일 한국에서 제품을 배송 받았는데 제품이 파손되어 있다. 교환 받으려고 하는데 국제 반송비가 00달러 든다고 하는데 배상 여부와 방식(신용카드, 크레딧 등)이 궁금하다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. I received the package on _________ but the product was broken/damaged. Although I intend to return the package for exchange, it would cost me US$ ______ for international shipping. Please let me know how you would credit the return shipping charge.
분실
분실 확인 요청
귀하의 쇼핑몰에서 o년o월o일 ooo제품(주문번호 : oooo)을 구입했다. 배송 상태를 확인해 보면 특정 지역에서 변동 없이 멈춰있다. 배송 상태를 확인하고 분실된 것이라면 재배송 바란다.
I purchased ___________ (product) from your shopping mall on ______ (date) under Purchase Order No. ____________. The shipment status shows that the package has been sitting in ______ for quite a while. Please trace the package. If lost, please resend the product ordered immediately.
항공권
취소 수수료
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo발 00행 항공권을(예약번호 : oooo)을 구입했다. 사정이 생겨 취소를 하려고 하는데 취소 수수료가 얼마인지 정확히 알려달라.
On _______(date), I booked a flight departing _________ for _________ (Booking #: ________) on your website. Due to personal reasons, I’d like to cancel the subject booking. Please let me know how much I need to pay for the cancellation.
환불 지연
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo발 00행 항공권을(예약번호 : oooo)을 구입했다. 사정이 생겨 항공권 취소하였는데 환불이 지연되고 있다. 확인 및 신속 조치를 바란다.
On ________(date), I booked a flight departing _________ for _________ (Booking #: ________) on your website. Though I canceled the subject booking afterwards due to personal reasons, no refund has been made to date. Please confirm the cancellation and issue a refund swiftly.
예약확인
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo발 00행 항공권을(예약번호 : oooo)을 oo 이름으로 구입했다. 결제 도중 오류가 발생하였는데 예약 내역이 있는지 확인부탁한다. 예약 확인 메일은 받지 못하였다.
On ________(date), I booked a flight departing _________ for _________ (Booking #: ________) with the passenger name of ________ on your website. During the payment process, however, I have experienced technical errors. Booking confirmation has never been provided. Hence I kindly ask you to confirm my booking.
예약 변경(이름, 여권번호, 스케쥴)
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo발 00행 항공권을(예약번호 : oooo)을 구입했다. 예약정보(이름 /여권번호/ 스케쥴)를 변경하고 싶은데 방법과 수수료를 알려주기 바란다.
On ________(date), I booked a flight departing _________ for ________ (Booking #: _________) on your website. I’d like to change my personal information (Name and Passport No.) and modify itinerary. Please instruct me how to change them and what costs I have to bear.
항공사에 의한 항공편 취소 및 환불 요구
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo 항공사가 운항하는 ooo 출발 ooo 도착 항공편을 예약하고 대금 oo를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 항공사의 항공편 취소로 인하여 해당 예약을 사용할 수 없게 되었다. 이에 비자발적 예약 취소에 따른 환불을 요청하니, 조속한 시일 내에 결제 대금 전액을 환불해주기 바란다.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Since the airline concerned cancelled the very flight, however, I am unable to use the said booking. Hence I hereby request your fine company to issue a full refund for the involuntarily cancelled booking at the earliest convenience. Regards,
항공사에 의한 일정 변경 및 환불 요구
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo 항공사가 운항하는 ooo 출발 ooo 도착 항공편을 예약하고 대금 를 지불하였다. (예약번호) 하지만 항공사가 항공편 일정을 변경하여 해당 예약을 사용할 수 없게 되었다. 이에 비자발적 예약 취소에 따른 환불을 요청하니, 조속한 시일 내에 결제 대금 전액을 환불해주기 바란다.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Since the airline concerned changed the flight schedule which does not fit in my itinerary, I have no option but to cancel the said booking. Given the involuntarily forfeited booking, I hereby request your fine company to issue a full refund for the troubled booking at the earliest convenience. Regards,
자발적 예약 취소 및 환불 요구
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo 항공사가 운항하는 ooo 출발 ooo 도착 항공편을 예약하고 대금 oo를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 예기치 않은 문제가 발생하여 해당 예약을 사용할 수 없게 되었다. 이에 해당 예약을 취소한 후 환불 받기를 원하니, 필요한 조치를 조속히 취해 주기 바란다.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Since unexpected issues arise, however, I hereby request your fine company to cancel the said booking and make a subsequent refund after deducting justifiable fees or charges at the earliest convenience. Regards,
항공기 지연으로 인한 연결편 탑승 불가에 따른 손해배상 요구
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo 항공사가 운항하는 ooo 출발 ooo 도착 항공편을 예약하고 대금 oo를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 항공기가 지연되어 연결편에 탑승하지 못하였다. 이에 해당 예약에 대한 손해배상을 원하니, 필요한 조치를 조속히 취해 주기 바란다.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Since the flight of (항공기 편명) has been delayed, I was forced to miss the connecting flight to (최종 목적지 공항). Therefore I hereby request your fine company to make a justifiable compensation for the troubled booking at the earliest convenience. Regards,
취소 수수료 과다 항의
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo 항공사가 운항하는 ooo 출발 ooo 도착 항공편을 예약하고 대금 oo를 지불하고, o년 o월 o일 해당 예약을 취소했다. (예약번호) 그러나, 취소 수수료 차감 후 본인에게 환불된 금액 oo은 최초 결제 대금에 비해 너무나 적었다. 본인은 이와 같은 취소 수수료에 대하여 사전에 통보 받지 못하였다. 취소 수수료의 산정 근거를 알려달라.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Due to some personal reasons, I had to cancel the said booking on _________________. After deducting cancellation fees, however, I have been given a refund of ___________ only which is far less than the amount I paid in the first place. I have never been informed of such outrageous cancellation fees when making the said booking. Therefore I hereby request your fine company to disclose the cancellation policies applied to the said booking and to provide itemized lists of fees or charges for the booking cancellation. Regards,
사기의심
주문 취소 및 환불 요구
귀하의 쇼핑몰에서 o년 o월 o일 ooo을 주문하고 대금 oo를 지불하였다. (주문번호) 사이트에 게시된 내용과는 달리, 결제 금액이 위안화로 청구되었고, 결제 금액도 상이하다. 여러 가지 정황상 귀하의 사이트가 적법한 사이트인지 의심하지 않을 수 없다. 이에 해당 주문을 취소하고자 한다. 즉시 해당 주문을 취소하고 결제 대금 전액을 환불해주기 바란다. 본인의 요청이 받아들여지지 않을 경우, 귀하 사이트의 불법성을 관계 당국에 신고할 예정이다.
On ________________, I placed an order for _________________ via your online shopping platform and paid ______________ in total with my credit card (Order #: _________________). Unlike the features posted, however, I had been overcharged with the currency of the Chinese Yuan. Given the circumstances, I am now deeply concerned about the legitimacy or authenticity of your website. Therefore I strongly request your company to void the subject order and make a full refund immediately. In case your company does not honor my request without any justifiable reason, I will report this troubled situation to the local authorities. So, I encourage you to consider my request seriously and take best possible measures to resolve the issues escalated at the earliest convenience. Regards,
배송 문의 및 환불 요구
귀하의 쇼핑몰에서 o년 o월 o일 ooo을 주문하고 대금 oo를 지불하였다. 주문 내역이 확인되지 않고 있으며, 배송 상황도 확인할 수 없다. 여러 가지 정황상 귀하의 사이트가 적법한 사이트인지 의심하지 않을 수 없다. 이에 해당 주문을 취소하고자 한다. 즉시 해당 주문을 취소하고 결제 대금 전액을 환불해주기 바란다. 본인의 요청이 받아들여지지 않을 경우, 귀하 사이트의 불법성을 관계 당국에 신고할 예정이다.
On ________________, I placed an order for _________________ via your online shopping platform and paid ______________ in total with my credit card (Order #: _________________). After completion of the subject transaction, however, neither of order confirmation or tracking info has been provided to date. Given the circumstances, I am now deeply concerned about the legitimacy or authenticity of your website. Therefore I strongly request your company to void the subject order and make a full refund immediately. In case your company does not honor my request without any justifiable reason, I will report this troubled situation to the local authorities. So, I encourage you to consider my request seriously and take best possible measures to resolve the issues escalated at the earliest convenience. Regards,
반품 문의 및 환불 요구
귀하의 쇼핑몰에서 o년 o월 o일 ooo을 주문하고 대금 oo를 지불하였다. 현재까지 상품은 배송되지 않고 있으며, 배송 정보도 제공되지 않고 있다. 여러 가지 정황상 귀하의 사이트가 적법한 사이트인지 의심하지 않을 수 없다. 이에 해당 주문을 취소하고자 한다. 즉시 해당 주문을 취소하고 결제 대금 전액을 환불해주기 바란다. 본인의 요청이 받아들여지지 않을 경우, 귀하 사이트의 불법성을 관계 당국에 신고할 예정이다.
On ________________, I placed an order for _________________ via your online shopping platform and paid ______________ in total with my credit card (Order #: _________________). After completion of the subject transaction, however, no tracking info has been provided to date and I have not received the said item. Given the circumstances, I am now deeply concerned about the legitimacy or authenticity of your website. Therefore I strongly request your company to void the subject order and make a full refund immediately. In case your company does not honor my request without any justifiable reason, I will report this troubled situation to the local authorities. So, I encourage you to consider my request seriously and take best possible measures to resolve the issues escalated at the earliest convenience. Regards,
위조 상품 수령 및 환불 요구
귀하의 쇼핑몰에서 o년 o월 o일 ooo을 주문하고 대금 oo를 지불하였다. 정품이라는 광고 내용과는 달리 배송된 상품은 위조품이었다. 여러 가지 정황상 귀하의 사이트가 적법한 사이트인지 의심하지 않을 수 없다. 이에 해당 상품의 반품 및 결제 대금의 전액 환불을 요구한다. 본인의 요청이 받아들여지지 않을 경우, 귀하 사이트의 불법성을 관계 당국에 신고할 예정이다.
On ________________, I placed an order for _________________ via your online shopping platform and paid ______________ in total with my credit card (Order #: _________________). While it has been claimed that your company sells genuine goods only, I have no doubt that the item delivered is a fake one. Given the circumstances, therefore, I am now deeply concerned about the legitimacy or authenticity of your website. Therefore I strongly request your company to void the subject order and make a full refund immediately. In case your company does not honor my request without any justifiable reason, I will report this troubled situation to the local authorities. So, I encourage you to consider my request seriously and take best possible measures to resolve the issues escalated at the earliest convenience. Regards,
주문 내용과 상이한 상품 수령 및 환불 요구
귀하의 쇼핑몰에서 o년 o월 o일 ooo을 주문하고 대금 를 지불하였다. 그러나, 본인이 주문한 것과는 전혀 다른 상품이 배송되었다. 여러 가지 정황상 귀하의 사이트가 적법한 사이트인지 의심하지 않을 수 없다. 이에 해당 상품의 반품 허용 및 결제 대금의 전액 환불을 요구한다. 본인의 요청이 받아들여지지 않을 경우, 귀하 사이트의 불법성을 관계 당국에 신고할 예정이다.
On ________________, I placed an order for _________________ via your online shopping platform and paid ______________ in total with my credit card (Order #: _________________). Yet the delivered goods were not the ones I placed an order for. Given the circumstances, therefore, I am now deeply concerned about the legitimacy or authenticity of your website. Therefore I strongly request your company to void the subject order and make a full refund immediately. In case your company does not honor my request without any justifiable reason, I will report this troubled situation to the local authorities. So, I encourage you to consider my request seriously and take best possible measures to resolve the issues escalated at the earliest convenience. Regards,
호텔예약
요금결제
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo지역에 있는 호텔 o 박(예약번호 : oooo) 예약했다. 요금은 oo달러로 표시되어 있었는데 언제 어디서 지불하는 것인지 알려달라.
On _______(date), I booked a room for ___ nights at _______ hotel in _______ on your website (Booking #: _____________). Upon booking, I was told total room fare would be US$ ______ but don’t know when and where I need to pay that fare. Please instruct me.
요금차이
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo지역에 있는 호텔 o 박(예약번호 : oooo) 예약했다. 구입 당시 o달러로 구입하는 조건으로 결제를 진행했다. 그러나 실제로 결제 화면에서는 ㅇ달러로 결제된다고 한다. 계약 금액과 광고 금액 간 차이가 발생하는 이유를 알려달라.
On _______(date), I booked a room for ___ nights at _______ hotel in _______ on your website (Booking #: _____________). During the booking process, I was instructed total room fare would be US$ ______. In fact, however, US$ ____ was presented for the room charge at the final stage of the booking. Would you explain how the final pricing is different from the one advertised during the booking process?
프로모션
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo지역에 있는 호텔 o 박(예약번호 : oooo) 예약했다. 이후 타사이트에서 동일 조건으로 더 저렴한 금액인 oo달러로 판매하는 곳을 찾았다. 귀하의 사이트에서는 최저가 프로그램을 실시하고 있는 것으로 알고 있다. 차액 보상을 요구한다(해당 계약 취소를 요구한다)
On ________(date), I booked a room for ___ nights at _______ hotel in _______ and paid US$ _____ through your website (Booking #: _____________). Later I found the accommodation, with the same reservation conditions, at a lower rate (US$ ___) provided by another online booking site. Under the Best Price Guarantee, therefore, I kindly request you to match the difference between your rate and the lower one. (to cancel the subject booking made without any penalty or fee.)
취소 수수료
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo지역에 있는 호텔 o 박(예약번호 : oooo) 예약했다. 사정이 생겨 취소를 하려고하는데 취소 수수료가 얼마인지 정확히 알려달라.
On _________(date), I booked a room for ___ nights at _______ hotel in _______ on your website (Booking #: _____________). Due to personal reasons, I’d like to cancel the subject booking. Please let me know how much I need to pay for the cancellation.
추가 요금
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo지역에 있는 호텔 o 박(예약번호 : oooo) 예약했다. 현지에서 추가로 oo명목의 수수료를 지급하라는 요구를 받았다. 예약 페이지에는 해당 내용이 없었는데 확인 후 답변 바란다.
On _________(date), I booked a room for ___ nights at _______ hotel in _______ on your website (Booking #: _____________). During the stay at the subject hotel, however, I was asked to pay US$ _____ for ________, which had never been informed at the time of booking. Please take a good care of this and do appropriate measures to correct the problem.
예약 변경(이름, 날짜)
귀하의 사이트에서 o년o월o일 oo지역에 있는 호텔 o 박(예약번호 : oooo) 예약했다. 사정이 생겨 예약정보(이름 /날짜)을 변경하고 싶은데 방법과 수수료를 알려주기 바란다.
On ________(date), I booked a room for ___ nights at _______ hotel in _______ on your website (Booking #: _____________). Due to personal reasons, I’d like to change the names of guests as well as the check-in date. Please advise me how to change with applicable fees/charges (if any).
중복 예약 및 환불 요구
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo호텔 객실을 o박o일 일정으로 예약하고 대금 oo를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 예약 완료 후 결제 과정에서의 기술적 오류로 인하여, 중복 예약이 체결되었다. 이에 중복 예약 건에 대하여 취소 및 환불을 요청하니, 조속한 시일 내에 결제 대금 전액을 환불해주기 바란다.
On ________________, I booked an accommodation for oNoD at (호텔이름) via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). During the process of payment, however, technical errors unexpectedly came out which caused me to make a double payment. As such, I hereby request your fine company to void the very double booking and issue a full refund for the troubled one at the earliest convenience. Regards,
환불불가 상품 예약 취소 요구
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo 호텔 객실을 o박o일 일정으로 예약한 뒤 대금 oo를 지불하였다. (예약번호) 이후, 예기치 않은 상황이 발생하여, 해당 예약을 취소하고 환불을 요청했다. 그러나, 귀사로부터 해당 예약은 환불이 불가한 상품이라는 안내를 받았다. 본인은 그러한 사실을 사전 통보 받은 바 없다. 이에 해당 예약에 대하여 소정의 취소 수수료를 차감한 후, 조속한 환불 조치를 취해 주기를 다시 한번 요청한다.
On ________________, I booked an accommodation for oNoD at (호텔이름) via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). As unexpected issues arose, I asked your fine company to cancel the said booking and make a refund subsequently. Upon my request, however, your company replied that no refund would be issued since the nature of the said booking was non-refundable. Yet I have never been informed of the very policy when making the subject transaction. Therefore I urge your fine company to look into the subject case and take appropriate measures to address my concerns. It will be most welcomed if your company makes a justifiable refund after deducting minimal cancellation charges for the troubled booking at the earliest convenience. Regards,
천재 지변에 따른 예약 취소 및 환불 요구
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo 호텔 객실을 o박o일 일정으로 예약한 뒤 대금 oo를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 천재지변 (지진, 태풍, 홍수 등)으로 인하여 항공기가 결항되어, 해당 예약을 사용하지 못하게 되었다. 이에 비자발적 취소를 근거로, 해당 예약의 취소 및 결제 대금 전액의 조속한 환불을 요청한다.
On ________________, I booked an accommodation for oNoD at (호텔이름) via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Due to the flight cancellation caused by earthquake (typhoon, flood), however, I am now forced to cancel the said booking. Given the Act of God, I hereby request your fine company to cancel the said booking. Please take this into your special consideration and make a full refund for the involuntarily forfeited booking at the earliest convenience. Regards,
취소 수수료 과다 항의
o년 o월 o일 귀하의 사이트를 통해 oo 호텔 객실을 o박o일 일정으로 예약하고 대금 oo를 지불한 뒤, 개인 사정으로 해당 예약을 취소하였다. (예약번호) 그러나, 취소 수수료 차감 후 본인에게 환불된 금액 은 최초 결제 대금에 비해 너무나 적었다. 본인은 이와 같은 취소 수수료에 대하여 사전에 통보 받지 못하였다. 취소 수수료의 산정 근거를 알려달라.
On ________________, I booked an accommodation for oNoD at (호텔이름) via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). As unexpected issues arose, I had to cancel the said booking. After deducting cancellation fees, however, I have been given a refund of ___________ only which is far less than the amount I paid in the first place. I have never been informed of such outrageous cancellation fees when making the said booking. Therefore I hereby request your fine company to disclose the cancellation policies applied to the said booking and to provide itemized lists of fees or charges for the booking cancellation. Regards,
구글플레이 환불
구글플레이를 통한 게임 아이템 구매 후 환불 요구
o년 o월 o일 구글플레이를 통해 귀사의 게임 oo에서 사용되는 유료 아이템 oo을 구매하고 대금 oo를 지불하였다. (구매번호) 하지만, 구매한 아이템은 기술적인 문제로 인하여 전혀 사용할 수가 없다. 이 문제와 관련하여 구글플레이로부터 게임 개발사에 문의하라는 안내를 받은 바, 기술적인 문제로 전혀 사용하지 못한 아이템 구매 대금을 귀사가 조속히 환불해줄 것을 요청한다. 구글계정 (oo) / 게임사용자명 (oo)
On ________________, I purchased (게임 아이템 이름) for (게임명) from Google Play and paid ____________. (Purchase No.: ). After installing, I tried to use it but failed to do so due to system or technical errors. Every item bought remains intact. Google Play advised me to contact the game developer. Hence I sincerely request your fine company to make a full refund for the troubled transaction at the earliest convenience. (Google ID: ____________ / Game User ID: ____________) Regards,
o년 o월 o일 나의 미성년 자녀가 구글플레이를 통해 귀사의 게임 oo에서 사용되는 유료 아이템 oo을 허락 없이 구매하고 대금 oo를 지불하였다. (구매번호) 하지만, 해당 구매는 스마트폰에 저장되어 있는 나의 신용카드 정보가 사전 승인 없이 이용된 잘못된 것이었다. 구매한 모든 아이템은 전혀 사용하지 않았다. 이 문제와 관하여 구글플레이로부터 게임 개발사에 문의하라는 안내를 받은 바, 미성년 자녀가 실수로 구매했으나, 전혀 사용하지 않은 게임 아이템 구매 대금을 귀사가 조속히 환불해줄 것을 요청한다.
On ________________, my (자녀 나이) years old child purchased (게임 아이템 이름) for (게임명) from Google Play and paid ____________. (Purchase No.: ). Said transaction, however, has been made without any consent or knowledge from me but completed with pre-saved information of my credit card onto smartphone. Every item bought remains intact. Google Play advised me to contact the game developer. Hence I sincerely request your fine company to take this case into special consideration and make a justifiable refund for the troubled transaction at the earliest convenience. Regards,
미사용 게임 아이템 환불 요청 (수신:게임 개발자)
O년 O월 O일 귀사의 사이트에서 OO 게임용 아이템을 구입하고, 대금 O을 신용카드로 결제했다. 그러나, 기술적인 문제로 인하여 해당 아이템을 전혀 사용할 수 없었다. 이에 해당 아이템 구매 대금 전액 환불을 요청한다.
On (구매일), I purchased in-game items for (게임명) via Google Play/App Store and paid (지불 금액) in total with my credit card. (Order #: 주문번호) Due to technical errors, however, I was not able to use said items at all. Hence I strongly request your fine company to make a full refund of (지불 금액) paid for the troubled transaction. Your prompt action will be highly appreciated. Regards,
정기구독 해지
정기 구독 해지 및 환불 요청
O년 O월 O일 귀사의 사이트에서 OO 상품/서비스를 주문/구독하고, 대금 OO를 신용카드로 결제했다. 계약 기간이 만료되었으나, 귀사는 아무런 사전 통보도 없이 해당 계약을 자동 연장하고, 대금 OO를 본인의 신용카드로 청구했다. 본인은 계약 갱신에 동의한 바가 없는 바, 해당 계약 연장은 무효이며, 따라서, 본인의 신용카드로 청구된 이용 대금 OO의 조속한 환불을 요청한다.
On (주문/구독일), I had signed a contract with your company for buying (상품 이름) / subscribing (서비스 이름) paid (지불 금액) in total with my credit card (Order #: 주문번호 / 구독번호). Upon expiration, however, your company has renewed said contract and charged (청구 금액) onto my credit card without any prior notice or consent from me. It is absolutely unacceptable and unjustifiable. Therefore I urge your fine company to void the subject transaction and make a full refund of (청구 금액) wrongfully charged. Your prompt action will be highly appreciated. Regards,
무료체험 관련
무료 체험 기한 경과 후 계약 해지 및 환불 요청
O년 O월 O일 귀사의 사이트에서 OO 소프트웨어/애플리케이션/서비스를 다운로드/구독하기로 하고 계약을 체결했다. 무료 체험 기한 (O주/개월)이 임박하였으나, 귀사는 아무런 사전 통보도 없이 해당 계약을 연장하고, 대금 OO를 본인의 신용카드로 청구했다. 본인은 계약 갱신에 동의한 바가 없는 바, 해당 계약은 무효이며, 따라서, 본인의 신용카드로 청구된 이용 대금 OO의 조속한 환불을 요청한다.
On (다운로드날짜/구독일), I had signed a contract for free-trial service with your company with regard to (소프트웨어/애플리케이션 이름) / (서비스 이름). (Order #: 주문번호 / 구독번호) Upon expiration of free-trial period, however, your company has renewed said contract and charged (청구 금액) onto my credit card without any prior notice or consent from me. It is absolutely unacceptable and unjustifiable. Therefore I urge your fine company to void the subject transaction and make a full refund of (청구 금액) wrongfully charged. Your prompt action will be highly appreciated. Regards,
코로나19 관련(항공권 환불)
코로나19 관련 보건/안전상의 이유로 항공권 예약 무료 취소 및 환불 요구
O년 O월 O일 귀사의 사이트를 통해 OO 항공사가 운항하는 OOO 출발 OOO 도착 항공편을 예약하고 대금 OO를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 코로나19가 전세계적으로 확산되고 있는 상황에서, 예약한 항공권을 사용할 수 없게 되었다. 본인은 물론 다른 승객의 보건과 안전이 염려되는 바, 불가피하게 해당 예약을 취소하고자 하니, 특수한 상황을 감안하여 해당 예약에 대하여 무료 취소를 예외적으로 허용해주기 바란다.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via your online booking platform, and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Due to safety/security concerns in the aftermath of the novel coronavirus outbreak across the region, however, I am asking your company to cancel the subject booking free of charge. I am well aware of the policies applied to the subject booking. Given that force majeure-like emergency forces me to cancel the subject booking and it is for the sake of all the parties concerned, however, I believe my concerns need to be exceptionally taken care. So please take this particular case into your special consideration and allow me to get a fair refund for the troubled booking at the earliest convenience. Regards,
코로나19 관련 항공사에 의한 항공편 취소에 따른 무료 환불 요구
O년 O월 O일 귀사의 사이트를 통해 OO 항공사가 운항하는 OOO 출발 OOO 도착 항공편을 예약하고 대금 OO를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 코로나19 전세계적 확산으로 인해 해당 항공편이 취소되었다. 항공사를 통해 본인이 구입한 항공권이 무료 취소 대상임을 확인하였다. 이에 항공권 예약 대행사인 귀사에 해당 예약에 대한 환불을 요청하는 바이니, 조속히 처리해주기 바란다.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via your online booking platform, and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Due to the air carrier’s flight cancellation in the aftermath of the novel coronavirus outbreak around the globe, however, I am now unable to use the subject booking. According to (항공사 이름), I am entitled to a full refund for the subject booking. Hence I hereby request your fine company to cancel the subject booking and make a refund at the earliest convenience. Regards,
코로나19 관련 목적지 국가의 한국인 입국 금지/제한에 따른 항공권 무료 환불 요구
O년 O월 O일 귀사의 사이트를 통해 OO 항공사가 운항하는 OOO 출발 OOO 도착 항공편을 예약하고 대금 OO를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 코로나19의 전세계적 확산에 따른 우려로 목적지 국가 정부가 한국인 방문객에 대한 입국 금지/제한 조치를 내렸다. 이로 인하여, 본인의 항공권 사용이 불가한 상황이 발생하였다. 이에 해당 예약을 취소하고자 하니, 현재의 특수한 상황을 상황을 감안하여, 무료 취소를 예외적으로 허용해주기 바란다.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via your online booking platform, and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Since the government of (목적지 국가) has issued a broad ban/restriction over the Korean visitors, however, I am now unable to use the subject booking.
I am well aware of the policies applied to the subject booking. Given that force majeure-like emergency forces me to cancel the subject booking and it is for the sake of all the parties concerned, I sincerely request your fine company to take this particular case into special consideration and allow me to get a fair refund for the troubled booking at the earliest convenience. Regards,
코로나19 관련(호텔 환불)
코로나19 관련 보건/안전상의 이유로 호텔 예약 무료 취소/체크인 날짜 변경 요구
○년 ○월 ○일 귀사의 사이트를 통해 ○○ 호텔 객실을 ○박○일 일정으로 예약하고 대금 ○○를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 코로나19가 전세계적으로 확산되고 있는 상황에서, 해당 예약을 사용할 수 없게 되었다. 본인은 물론 다른 투숙객의 보건과 안전이 염려되는 바, 불가피하게 해당 예약을 취소하고자 하니, 특수한 상황을 감안하여 무료 취소를 예외적으로 허용해주기 바란다. 무료 취소가 불가할 경우, 해당 예약의 유효기간을 ○○까지 연장해주기 바란다.
On ________________, I booked an accommodation for ○N ○D at (호텔이름) via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Due to safety/security concerns in the aftermath of the novel coronavirus outbreak across the region, however, I am asking your company to cancel the subject booking free of charge. I am well aware of the policies applied to the subject booking. Given that force majeure-like emergency forces me to cancel the subject booking and it is for the sake of all the parties concerned, however, I believe my concerns need to be exceptionally taken care. So please take this particular case into your special consideration and allow me to get a fair refund for the troubled booking at the earliest convenience. Otherwise, please extend the validity of the subject booking until the end of (월, 연도). Regards,
코로나19 관련 항공편 취소에 따른 호텔 예약 무료 취소/체크인 날짜 변경 요구
○년 ○월 ○일 귀하의 사이트를 통해 ○○ 호텔 객실을 ○박○일 일정으로 예약한 뒤 대금 ○○를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 코로나19 전세계적 확산으로 인해 본인이 이용할 항공편이 항공사에 의해 취소되었다. 이로 인해, 예약한 호텔을 이용할 수 없게 되었다. 본인은 물론 다른 투숙객의 보건과 안전이 염려되는 바, 불가피하게 해당 예약을 취소하고자 하니, 특수한 상황을 감안하여 무료 취소를 예외적으로 허용해주기 바란다. 무료 취소가 불가할 경우, 해당 예약의 유효기간을 ○○까지 연장해주기 바란다.
On ________________, I booked an accommodation for ○N ○D at (호텔이름) via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Due to the air carrier’s flight cancellation in the aftermath of the novel coronavirus outbreak around the globe, however, I am now unable to use the subject booking.
Given that force majeure-like emergency forces me to cancel the subject booking and it is for the sake of all the parties concerned, however, I sincerely request your fine company to look into this particular case and allow me to get a fair refund for the troubled booking at the earliest convenience. Otherwise, please extend the validity of the subject booking until the end of (월, 연도). Regards,
코로나19 관련 목적지 국가의 한국인 입국 금지/제한에 따른 호텔 예약 무료 취소/체크인 날짜 변경 요구
○년 ○월 ○일 귀하의 사이트를 통해 ○○ 호텔 객실을 ○박○일 일정으로 예약한 뒤 대금 ○○를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 코로나19의 전세계적 확산에 따른 우려로 목적지 국가 정부가 한국인 방문객에 대한 입국 금지/제한 조치를 내렸다. 이로 인하여, 호텔 투숙이 불가하게 되었으니, 해당 예약을 취소하고자 한다. 현재의 특수한 상황을 상황을 감안하여, 무료 취소를 예외적으로 허용해주기 바란다. 무료 취소가 불가할 경우, 해당 예약의 유효기간을 ○○까지 연장해주기 바란다.
On ________________, I booked an accommodation for ○N ○D at (호텔이름) via your online booking platform and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Since the government of (목적지 국가) has issued a broad ban/restriction over the Korean visitors, however, I am now unable to use the subject booking.
I am well aware of the policies applied to the subject booking. Given that force majeure-like emergency forces me to cancel the subject booking and it is for the sake of all the parties concerned, however, I sincerely request your fine company to take this particular case into special consideration and allow me to get a fair refund for the troubled booking at the earliest convenience. Otherwise, please extend the validity of the subject booking until the end of (월, 연도). Regards,
코로나19 (EU소재 항공사 민원)
코로나19 관련 항공편 취소(결항)/지연에 따른 환불/보상 요청 거부시, 관계 당국 민원 접수 절차 (EU 회원국 소재 항공사)
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아래 링크를 클릭하여, Air Passenger Rights EU Complaint Form을 다운로드.
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아래 내용을 참고하여, Air Passenger Rights EU Complaint Form을 작성한 후, 저장.
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예약한 항공사의 본사가 소재하는 국가의 관계 당국으로 작성한 Air Passenger Rights EU Complaint Form 접수. 이메일 작성시, 바우처 제공이나 무료 재예약 허용 등의 옵션은 거부하며, 환불을 요구한다는 내용을 반드시 어필. 주소, 이메일, 전화 등 관계 당국의 연락처는 아래 링크 참조.
https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf
코로나19 (바우처 제공 거부)
코로나19로 인해 취소된 항공권 일방적인 바우처 제공 (재예약 허용) 약관 거부 및 무료 환불 요구
○년 ○월 ○일 ○○여행사를 통해 귀사가 운항하는 ○○○ 출발 ○○○ 도착 왕복 항공편을 예약하고 대금 ○○를 지불하였다. (예약번호) 하지만, 코로나19로 인해 해당 항공편의 취소되었다는 통보를 받았다. 이용하지 못한 항공권 예약에 대하여 ○○ 여행사에 환불을 요구했으나, 귀사가 ○○년 ○년까지 유효한 바우처 제공이나 무료 재예약 허용 정책만을 고수하고 있다는 이유로 환불이 불가하다는 통보를 받았다.
항공사에 의한 항공편 취소 시, 항공사가 승객에게 환불하여야 한다는 규정은 현재와 같은 비상상황 속에서도 동일하게 적용되어야 한다. 본인은 바우처 제공이나 무료 재예약 허용 등에 대해서 사전에 통보 받지 못하였으며, 이에 대해 동의한 바도 없다. 더욱이 코로나19 위기가 언제 종식될 지 알 수 없는 상황에서, 제공된 바우처나 무료 재예약을 유효기간 내에 사용할 수 있을 지의 여부도 불투명하다. 이에 취소된 항공권 예약에 대한 전액 환불을 강력히 요청하는 바이다.
On ________________, I booked a round ticket for (출발 공항) – (도착 공항), operated by (항공사 이름), via ______________ (여행사 이름), and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Before departure, I was informed that the flights booked had been canceled due to the COVID-19 pandemic. Hence I requested 여행사 이름 to make a full refund for the troubled booking. Yet I was told no refund would be given since the airline concerned, e.g. your company, did not allow any refund. Instead I was offered a travel voucher or free rebooking which is valid until ________________ (바우처/무료 재예약 유효기간).
I believe that I am more than entitled to a full refund for the canceled flights and consumer rights shall not be harmed in any circumstance. I have never been informed of such outrageous policy changes nor agreed to accept any travel voucher or free rebooking. On top of this, I am not sure whether I can use the travel voucher or free booking offered since no one can tell how the underlying public health risk around the globe may evolve in coming months or years. Therefore I strongly demand your company to make a full refund for the troubled booking without further delay.
코로나19 (바우처 이용 불가)
코로나19에 따른 호텔 예약 바우처 수령 (재예약 허용) 이후 이용 불가 이유로 환불 재요청
○년 ○월 ○일 ○○여행사를 통해 귀사 호텔을 ○박○일 여정으로 ○○년 ○월 ○일부터 ○○년 ○월 ○일까지 예약하고 대금 ○○를 지불하였다. (예약번호) 코로나19로 인해 해당 예약 이용이 불가한 관계로 ○○ 여행사에 환불을 요구했지만, 귀사가 ○○년 ○월 ○일까지 유효한 바우처 제공이나 무료 재예약 허용 정책만을 고수하고 있다는 이유로 환불이 불가하다는 통보를 받아, 어쩔 수 없이 바우처 발급에 동의한 바 있다.
그러나, 코로나19 위기가 여전히 현재 진행형이며, 향후 일정도 확정하기 어려운 상황에서, 제공된 바우처나 무료 재예약을 유효기간 내에 사용할 수 있을 지의 여부가 매우 불투명하다. 아울러, 귀국 정부의 외국인 입국 제한 조치도 여전히 유효한 상태이다. 이에 이용 불가한 호텔 예약에 대한 전액 환불을 강력히 요청하는 바이다.
On ________________, I booked an accommodation at your hotel for ND (예약기간) via ______________ (여행사 이름), and paid ______________ in total with my credit card (Booking #: _________________). Due to significant safety/health risks caused by the COVID-19 pandemic, however, I requested 여행사 이름 to make a full refund for the troubled booking. Yet I was told no refund would be given since your company did not allow any refund. Instead I was offered a travel voucher or free rebooking which is valid until ________________ (바우처/무료 재예약 유효기간).
As you may know well, the COVID-19 crisis still prevails around the globe and no one can tell how the underlying public health risk may evolve in coming months or years. Under the circumstances at present, I am not sure whether I can use the travel voucher or free booking offered. Ongoing travel restriction issued by your government over foreign visitors also makes my travel impossible. I believe that I am more than entitled to a full refund for the troubled booking and my consumer rights shall not be harmed in any circumstance. Therefore I strongly demand your company to make a full refund for said booking at once. Regards,
팬퍼시픽항공 민원접수 절차
코로나19로 인해 취소(결항)된 Pan Pacific Airlines 항공편 환불 촉구 민원 접수 절차
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필리핀 민간항공국 (Civil Aeronautics Board) 온라인 민원 접수 사이트에 접속 (http://complaints.cab.gov.ph)
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아래 내용을 참고하여, Online Passenger Complaint Form을 작성
“Contact Number”: 예약자 핸드폰 번호 기입
Supporting Documents: 문서이미지를 클릭한 후, 예약확인서, 전자항공권 등 증빙자료 파일 업로드
Anti-Spam Security: “I am not a robot” 항목을 선택한 후, 팝업 지시에 따름
폴리스리포트 접수양식
지역별 온라인 폴리스리포트 접수양식을 확인하실 수 있습니다.
- 폴리스리포트 접수양식(시애틀)
- 폴리스리포트 접수양식(포틀랜드)
- 폴리스리포트 접수양식(부에나팍)
- 폴리스리포트 접수양식(LA)
- 뉴저지주 소비자보호국 민원접수 절차
- 델라웨어 소비자보호국 민원접수 절차
시애틀 경찰국 온라인 범죄 신고 접수
해외직구 배송대행 서비스 이용 중 물품 도난 사고 발생 시 폴리스리포트(Police Report) 작성 방법을 안내드립니다.
* 국가/주/도시 별로 폴리스리포트 양식은 상이할 수 있습니다.
시애틀 경찰국 온라인 범죄 신고 접수
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시애틀 경찰국 온라인 범죄 신고 사이트 접속 (https://www.seattle.gov/police/need-help/online-reporting) 후, “Make a Report” 클릭
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“Theft” 선택 후, 하단의 “Start Report” 클릭
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(1) “Do you know or have information...?” 질문에 대하여 “No” 선택
(2) “Did the suspect unlawfully…?” 질문에 대하여 “No” 선택
(3) “Was a motor vehicle or license…?” 질문에 대하여 “No” 선택
(4) “Was any of the stolen property…?” 질문에 대하여 “No” 선택
(5) “Did this incident involve…?” 질문에 대하여 “No” 선택
(6) “I understand that online reports…” 항목에 대하여 “Yes” 선택 후, “Continue” 클릭
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“Original” 항목 선택 후, “Continue” 클릭
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“Individual” 항목 선택 후, “Continue” 클릭
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인적 사항 기입 후, “Continue” 클릭
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사건 개요 기입 후, “Continue” 클릭
(사건 내용을 요약한 Word 문서, 주문 및 배송 내역, 사진 등 관련 자료를 첨부 파일 형태로 업로드)
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도난 물품 정보 기입 후, “Continue” 클릭
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도난 물품 정보 확인 후, “Done” 클릭
* 범죄 신고서 제출이 완료되면, “Your Online Report Has been Submitted.”라는 표시가 나타나고, 임시 사건번호가 배당됨. 제출된 범죄 신고서가 시애틀 경찰국이 제출된 범죄 신고서를 확인한 후, 경찰사건번호 (Police Report Number)를 이메일을 통해 부여함. 이후, 접수 내역(접수 번호, 접수 이력 등)을 해외쇼핑몰에 제출하면 됨.
포틀랜드 경찰국 온라인 범죄 신고 접수
해외직구 배송대행 서비스 이용 중 물품 도난 사고 발생 시 폴리스리포트(Police Report) 작성 방법을 안내드립니다.
* 국가/주/도시 별로 폴리스리포트 양식은 상이할 수 있습니다.
포틀랜드 경찰국 온라인 범죄 신고 접수
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포틀랜드 경찰국 온라인 범죄 신고 사이트 접속 (https://www.portlandoregon.gov/police/) 후, “Police Report: Submit Online” 클릭
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“Yes” 클릭
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“No” 클릭
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“No” 클릭
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“No” 클릭
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“Lost Property” 클릭
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“Start Your Report” 클릭
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“Lost Property” 선택 후, “Start Report” 클릭
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“Individual” 항목 선택 후, “Continue” 클릭
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인적 사항 기입 후 (주소지는 배대지 주소 사용), “Continue” 클릭
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사건 개요 기입 후, “Continue” 클릭
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도난 물품 정보 기입 후, “Continue” 클릭
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도난 물품 정보 확인 후, “Done” 클릭
* 범죄 신고서 제출이 완료되면, “Your Citizen Online Report Has been Submitted.”라는 표시가 나타나고, 임시 사건번호가 배당됨. 포틀랜드 경찰국이 제출된 범죄 신고서를 확인한 후, 경찰사건번호 (PPB Case Number)를 이메일을 통해 부여함. 제출한 범죄 신고서 사본과 함께 이 번호를 Amazon에 알려주면 됨.
부어나팍 경찰국 온라인 범죄 신고 접수
해외직구 배송대행 서비스 이용 중 물품 도난 사고 발생 시 폴리스리포트(Police Report) 작성 방법을 안내드립니다.
* 국가/주/도시 별로 폴리스리포트 양식은 상이할 수 있습니다.
부에나팍 경찰국 온라인 범죄 신고 접수
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부에나팍 경찰국 온라인 범죄 신고 사이트 접속 (http://www.bppd.com/services_hours/services/services_hours/file_police_report.php) 후, 하단에서 사건 유형 “도난 (Theft)” 클릭
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사건 유형 “도난 (Theft)” 다시 선택 후, “Start Report ” 클릭
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최초/재 접수 선택 항목에서 “최초 접수 (Original)” 선택 후, “Continue” 클릭
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민원 신청인 유형 “개인 (Individual)” 선택 후, “Continue” 클릭
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아래를 참고하여 민원 신청인의 개인정보 (이름/성/국적/주소/전화번호/이메일주소/인종/성별/생일/나이/신장/체중/눈동자색상/모발색상) 입력 후, “Continue” 클릭 (국내 주소/전화번호 기입이 불가할 경우, 배대지 주소/전화번호 기입)
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사건 발생 장소 (배대지 주소) 기입 후, “Continue” 클릭
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도난 물품 정보 선택 후, “Continue” 클릭
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8. 도난 물품 정보 확인 후, “Done” 클릭
* 범죄 신고서 제출이 완료되면, “Your Citizen Online Report Has been Submitted.”라는 표시가 나타나고, 임시 사건번호가 배당됨. 로스앤젤레스 경찰국이 제출된 범죄 신고서를 확인한 후, 사건번호 (Case Number)를 이메일을 통해 부여함. 제출한 범죄 신고서 사본과 함께 이 번호를 Amazon에 알려주면 됨.
로스앤젤레스 경찰국 온라인 범죄 신고 접수
해외직구 배송대행 서비스 이용 중 물품 도난 사고 발생 시 폴리스리포트(Police Report) 작성 방법을 안내드립니다.
* 국가/주/도시 별로 폴리스리포트 양식은 상이할 수 있습니다.
로스앤젤레스 경찰국 온라인 범죄 신고 접수
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로스앤젤레스 경찰국 온라인 범죄 신고 사이트 접속 (http://www.lapdonline.org/home/content_basic_view/60409) 후, 하단에서 Start An Online Police Report in “English” 클릭
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“Continue” 클릭
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사건 유형 “도난 (Theft)” 선택 후, “Start Report” 클릭
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사건 정보 항목 아래와 같이 선택 후, “Continue” 클릭
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민원 신청인 유형 “개인 (Individual)” 선택 후, “Continue” 클릭
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아래를 참고하여 민원 신청인의 개인정보 (이름/성/국적/주소/전화번호/이메일주소/인종/성별/생일/나이/신장/체중/눈동자색상/모발색상) 입력 후, “Continue” 클릭
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사건 정보 (사건 발생지 주소, 추정 시간 등) 기입 후, “Continue” 클릭
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도난 물품 정보 (품목, 브랜드, 모델명, 색상, 수량, 구입가격, 기타 정보) 기입 후, “Continue” 클릭
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도난 물품 정보 확인 후, “Done” 클릭
* 범죄 신고서 제출이 완료되면, “Your Citizen Online Report Has been Submitted.”라는 표시가 나타나고, 임시 사건번호가 배당됨. 로스앤젤레스 경찰국이 제출된 범죄 신고서를 확인한 후, 사건번호 (Case Number)를 이메일을 통해 부여함. 제출한 범죄 신고서 사본과 함께 이 번호를 Amazon에 알려주면 됨.
뉴저지 주 소비자보호국 온라인 민원 신고 접수
뉴저지 주 소비자보호국 온라인 민원 신고 접수
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뉴저지 주 소비자보호국 온라인 민원 신고 사이트 접속 (https://www.njconsumeraffairs.gov) 후, “Complaints & Reports” 항목 하단 메뉴 중, “File a Complaint” 클릭
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“Against Any Business” 클릭
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하단 질문에서 “General Consumer Complaint…”와 “Yes” 선택한 후, “Next” 클릭
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“No” 선택한 후, “Next” 클릭
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“Business Name” 항목에 배송대행 사업자/판매자명 기입
“Address” 항목에 배송대행 사업자/판매자 주소 (거리명) 기입
“Business City” 항목에 배송대행 사업자/판매자 주소 (도시) 기입
“Business Zip” 항목에 배송대행 사업자/판매자 주소 (우편번호) 기입
“County” 항목에 배송대행 사업자/판매자 주소 (카운티) 선택
“State” 항목에 배송대행 사업자/판매자 주소 (주) 선택
“Telephone Number 1” 항목에 배송대행 사업자/판매자 전화번호 기입
“Business Email” 항목에 배송대행 사업자/판매자 이메일 기입
“Complaint Details” 항목에 구체적인 민원사항 서술 후, “Next” 클릭
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“Complaint Supporting Document” 우측 화살표 선택, 증빙자료 업로드 후, “Submit” 클릭
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온라인 민원 제출 성공 화면
델라웨어 주 소비자보호국 온라인 민원 신고 접수
델라웨어 주 소비자보호국 온라인 민원 신고 접수
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델라웨어 주 법무부 산하 소비자보호국 온라인 민원 신고 사이트 접속 (https://www.attorneygeneral.delaware.gov/fraud/cmu/complaint) 접속
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아래를 참고하여 “Submitted By” 항목에 소비자 정보 기입 (주소/전화번호는 배대지 주소/전화번호, 이메일은 소비자 이메일 기입)
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아래를 참고하여 “Person or Business the Complaint is Against” 항목에 사업자/배대지 정보 기입
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구체적인 민원내용 서술
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아래를 참고하여 각 질문에 응답 (6번 질문은 선택 X)
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소비자가 기대하는 해결방안 서술 (환불, 즉시배송 등), 증빙자료 첨부, 기타 질문에 아래와 같이 응답한 후, 마우스를 이용하여 서명, 최종적으로 “Submit” 클릭
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온라인 민원 제출 성공 화면